zondag, maart 10, 2002

Luie junk

Langzaamaan halen we vast de grootste anorganische rotzooi uit de tuin. Zo stuitten wij na het verwijderen van een een couche van dennenaalden, modder en maden op een oude fiets met een geheel intact slot, waarvan ik het sleuteltje heb teruggevonden in een pot met klosjes garen, koptelefoonpluggen en viltstiften.De fiets, zonder slot, hebben wij buiten tegen het huis aan gezet, in de hoop dat irgendeiner zichzelf niet kan bedwingen bij het zien van de prachtige rubberbanden, ongeschonden trappers en slotteloosheid, hetwelk ons een ritje naar de schroothoop zou besparen. "Een luie junk ben je", zei Roelke.
Maar...na drieenhalve dag staat de fiets er nòg! Hoe kan dat nou? Niemand kan zien dat de trapas verrot is. En van alle fietsen die ooit van mij gestolen zijn, had er geen een werkend voor- of achterlicht. Wat doe ik verkeerd? Moet ik het slot er weer op doen? Dat zou zonde zijn. Moet ik hem te koop aanbieden? Ik tast in het duister.
PLEASE, STEEL MIJN FIETS.

Geen opmerkingen: