donderdag, mei 30, 2002

Voetbal voetbal voetbal,
meer is er toch niet? Alice vroeg mij welke gebeurtenis ik zou terugdraaien als ik die macht had: de moord op Fortuyn of de uitschakeling van Oranje. Dat laatste, zei ik en ik vrees dat ik het meende. Er is geen hoop voor mij, ik ben verrot. Anderzijds (na zo'n schokkende verklaring moet er wel een anderzijds komen) was Fortuyn nooit vermoord als Nederland zich had gekwalificeerd. Dan had dit land in de lift gezeten, niks economische stilstand, economische boost. Het consumentenvertrouwen zou groter dan ooit tevoren zijn geweest, enorme breedbeeldbuizen zouden worden aangeschaft, extra tv-tjes voor op het werk, reizen naar het verre oosten. De ene oranjehit na de andere zou uit de radio knallen en niemand zou het hebben over de puinhopen van paars.
Alice, mijn betere ik, zou de moord op Fortuyn ongedaan maken.

Geen opmerkingen: