maandag, mei 13, 2002

Geld doet leven

De tafel ligt vol met papier: afwijzingen, bankafschriften, dreigbrieven van het GAK etc. Ik doe mijn Administratie. Administratie doen betekent meestal geld verdienen, of liever gezegd geen geld verliezen. Op tijd je rekeningen betalen, je sollicitatieoverzicht in elkaar knutselen, draagkrachtmeting aanvragen, voorkomen kostbare bezoekjes van deurwaarders en andere narigheid.
Dat het water altijd naar de zee stroomt bewees mij het ww-infoboekje van het GAK. Nu ik een baan heb, ga ik meer verdienen dan ik aan uitkering ontving. Omdat ik slechts twintig uur in de week werk en ik een uitkering kreeg voor veertig uur, blijf ik een halve uitkering ontvangen, mits ik elke week een voldoe aan mijn sollicitatieplicht. Moet ik die 300 euro per maand laten schieten omdat ik vind dat ik ze niet verdien? Gebeurt er anders iets nuttigs mee? Ik kan het natuurlijk aan een zwerver geven, maar ja, ik sta zelf niet eens positief. Ieder ander zou ik adviseren te pakken wat hij pakken kan, maar met je eigen geweten spring je wat zorgvuldiger om. Als ik voor middernacht 8 goede redenen bedenk om de overheid(=ons allemaal) een poot uit te trekken, dan doe ik dat. Wie helpt?
bonnydroevee@hotmail.com

Geen opmerkingen: