maandag, mei 06, 2002

Van Bedum tot Assen

Ooit, in een ver, werkloos verleden, heb ik een sollicitatiebrief naar de PTT gestuurd. Ik wilde postbode worden. Mijn sprankelende brief moet indruk hebben gemaakt, want ze boden mij al gauw een baan aan binnen hun organisatie die TPG bleek te heten. Ik kon postbode worden in Bedum (zie detailkaart Noord-Nederland). Na dit serieus en zorvuldig overwogen te hebben, besloot ik dat ze beter iemand uit Bedum konden vragen. Soms moet je jezelf in bescherming nemen.
Speciaal om mij een hak te zetten, heeft TPG besloten om alle postbodes te voorzien van op maat gemaakte schoenen. Een droom voor iedereen met twee schoenmaten. Voorts komen er een nieuwe, "felrode zomertenue's, die vanaf medio deze maand mogen worden gedragen". Vooral de afritsbare broek springt in het oog. Allemaal niet voor mij. Mijn lijfblad van het Noorden wist te melden dat een gemiddelde postbode per dag 25 tot 30 kilometer loopt. Dat is zes uur flink doorstappen. Ik snap dat de postbodes maatschoenen willen, maar daarom hoeven ze toch nog niet te liegen?

Geen opmerkingen: