zaterdag, februari 02, 2002

GEK2

Gisteren had ik te kampen met een onvindbare server. Genoeg om paranoïde van te worden. Zou ik "gemonitord" worden? Voor de zekerheid haal ik de voorspelbaarheid uit mijn gedrag. Ik druk op het knopje voor de lift en als ie er is, neem ik de trap.

Aan mijn ellendige ervaringen in het openbaar vervoer komt geen eind. Gisteravond stapte ik op het Leidseplein in lijn 1, 2 of 5 naar het CS. Ik ging zitten en werd een misselijkmakende stank gewaar. Het zal wel van een zwerver komen, dacht ik. Ik hoorde achter mij een dronken stem luidkeels de haltes omroepen vóór de tramassistent dat deed.
Prinsengracht: de voor mij zittende mensen verplaatsen zich naar vrijgekomen plekken aan de andere kant van het gangpad. Ik vind het sneu voor de zwerver en blijf solidair zitten.
Keizersgracht: de zwerver gaat ook ergens anders zitten.
Herengracht: er zit niemand voor, niemand achter en niemand naast mij, toch is het best druk. De stank is er nog steeds. Ik ruik aan mijn trui en aan mijn oksels, normale geur. Ik kijk weer op en zie dat alle mensen vóór mij hun blik op mij gericht hebben.
Koningsplein: ik inspecteer mijn schoenen en krijg door een onhandigheidje poep aan mijn vingers. Nog steeds die blikken. Ik probeer de poep van mijn hand onder de bank te smeren. Lukt niet. Ik kokhals. Ik besluit niet meer op te kijken.
Op het station heb ik mezelf en mijn schoen uitgebreid schoongemaakt, maar de stank heeft me niet meer verlaten.

Geen opmerkingen: