donderdag, november 04, 2004

Too close to call

Alweer de verkiezingen verloren. De Amerikanen vinden Kerry "een beetje een eikel" las ik in de krant, en daar kunnen we het mee doen in de rest van de wereld. We dobberen vrolijk voort als een schip zonder roer in een nacht zonder ster om eens een schrijver te citeren.
Ik verlang terug naar de "too close to call" uren van vanochtend en gisteren. Zo'n uitdrukking is er opeens en iedereen neemt hem over van iedereen. Zelfs door mijn collega in het verzekeringswezen wordt ie met de nonchalante toon en blik van de ingewijde gebezigd. Het klinkt ook lekker: too close to call.
Ik denk aan alle andere dingen waarop ik hem zou kunnen
toepassen, maar daar zal het wel niet van komen. Over vier jaar denk ik vast: hé dat klinkt lekker too close to call, zeiden ze dat ook al bij eerdere verkiezingen? Vast niet, anders had ik het wel onthouden.

Geen opmerkingen: