zondag, november 14, 2004

Reclame werkt

De nieuwe dubbelcd van Aangenaam Klassiek is uit. En nu we gestaag richting feestdagen gaan, krijgen we wel zin in een klassiek mopje, zeker als het aangenaam is. Onaangenaam klassiek hebben we ook wel in huis, dat is om onaangenaam bezoek weg te jagen. En om te laten zien dat we niet van de straat zijn natuurlijk.
De vereniging Klassieke zaken zal de klassiekemuziekhaters wel weten te overtuigen met deze tekst:
"Klassieke muziek; iedereen heeft er wel een mening over. Stoffig, ouderwets zijn woorden die vaak door de non-liefhebbers worden gebruikt. Terwijl klassieke muziek zo ontzettend veel emotie in zich heeft."
Nou, die takkehond van mijn oma heeft ook ontzettend veel emotie in zich, maar daar wordt ie niet beter van, integendeel.
De tv-reclame maakt het helemaal bont: "Aangenaam Klassiek 2004, ook aangenaam voor mannen."
Voor wie is die zin? Voor al die vrouwen die twijfelen of ze hem zullen kopen, maar bang zijn voor hem die niet tegen dat kattengejank kan? Voor al die mannen die normaal niet verder komen dan Normaal, maar nu verrast denken: "hé ook aangenaam voor mij? Laat ik het eens proberen." Voor al die kinderen die nu met een gerust hart een cadeau kunnen kopen dat aangenaam is voor pa èn ma?
Wat maakt dat deze klassieke muziek wèl aangenaam is voor mannen en andere niet? Wat zou ik graag een man zijn om dat te ervaren. Morgen eerst die cd maar eens kopen, kost slechts €6,99.

1 opmerking:

Minerva zei

Daar wil ik ook wel een onderzoek naar: het verschil in muziekbeleving tussen de seksen. Hoeveel procent van de mannen zingt bijvoorbeeld wel eens 'You make me feel like a natural woman' uit volle borst, of hoeveel vrouwen hebben de cd 'I'm the man' van Joe Jackson in hun persoonlijke cdtop-10 aller tijden?