donderdag, september 23, 2004

Geen droom

Ik ben zo moe en slaperig, en ik ben mijn agenda kwijt. Heb ik nog afspraken komende weken? Moet ik ergens heen?
Gisteren: een dode meeuw op het station in Leeuwarden, naast het stootblok. Maar goed dat dat er stond, anders was de vogel te pletter gevlogen tegen de kiosk. Het lijkje veroorzaakte een opstopping, want veel mensen wilden het beter bekijken. Dooie vogels doen het goed deze maand.
Ook zag ik een dwaas in een skeletpak die protesteerde tegen Balkenende.
Een verwarde man sprak mij aan en zei dat hij de code op mijn hippe schoudertas (je suis pop) had gekraakt. "Je bent popeye", zeidie en hij drukte zijn wijsvinger veelbetekenend onder zijn oog. "Snap je num? kijk maar op je tas." "Nee, ik weet wel wat er op staat", antwoordde ik korzelig.
In de hal, zaten twee vertegenwoordigers van reizigersorganisatie Rover. Ze hielden een enquête of je het liefst met een langzame trein naar Amsterdam ging, zonder overstappen, of met één overstap en 12 minuten minder reistijd. Ik koos de tweede optie. Ik kreeg een gratis pen, maar die ben ik kwijtgeraakt. Net als mijn agenda.

Geen opmerkingen: