zondag, september 26, 2004

Ay Marieke Marieke

Het mooiste meisje van de wereld heet Marieke en ze werkt in onze supermarkt als caissière (sorry Kiki). Ik ga altijd in haar rij staan al is die de langste, wat vooral op zaterdag tot fikse wachttijden leidt.
Als ik aan de beurt ben, verbeeld ik me dat ik vriendelijker, menselijker ben dan de andere klanten, met mijn hoofd bij het contact en niet bij de boodschappen. Ik zal de bon nooit afslaan en kijk haar recht in haar azuurblauwe ogen bij het aanpakken. Bijna zeg ik "Dankjewel Marieke", maar ik bedenk me dat dat al te potsierlijk is. "Dankjewel" zeg ik gewoon. "Alstublieft en prettig weekend", antwoordt ze. Dat meent ze, dat weet ik zeker.

Zonder liefde warme liefde
Waait de wind de stomme wind
Zonder liefde warme liefde
Weent de zee, de grijze zee
Zonder liefde warme liefde
Lijdt het licht het donker licht
En schuurt het zand over mijn land
Mijn vlakke land mijn Vlaanderenland

1 opmerking:

Anoniem zei

Ay, niet reageren op een posting waarin Marieke voorkomt is te veel gevraagd; elke avond voor het slapengaan luister ik naar Brel, en deze is altijd extra genieten. Ik hoop nog altijd het bijpassende mooiste meisje te vinden. En tot die tijd lacht de duivel de zwarte duivel.