dinsdag, september 14, 2004

Blitzkrieg (2)

Blijf in beweging, de meeste dingen zijn niet zo moeilijk als je ze maar niet vanuit stilstand hoeft te doen. Zo spreek ik mezelf toe als het nodig is.
8:20 De klok staat stil, maar de tijd niet en ik haast me om op tijd bij de tandarts te zijn.
Ik fiets over de singel. Auto van rechts van de Nassaulaan wil de singel op en de maffe verkeersregels schrijven voor dat hij voorrang heeft. Ik rem. De man in de auto gebaart dat ik voor mag gaan, maar nu ik eenmaal geremd heb, wil ik dat hij eerst gaat, maffe regel of niet. Dat duurt wat, de man begint steeds heftiger te gebaren, ik ga steeds stiller staan. Uiteindelijk geeft hij geërgerd gas, slaat links af en kijkt mij heel heel boos aan bij het passeren.
Ik kijk nepverbaasd, geef een slinger aan mijn bel en vervolg tevreden mijn weg naar de tandarts.

Geen opmerkingen: