maandag, augustus 30, 2004

kwaak kwaak kwaak

Het is niet iedereen gegeven om een groot cadeau elegant te incasseren. Zo hoorde ik een verhaal over een meisje dat enorm verliefd was op een jongen. Tot haar geluk bleek het wederzijds. Om dat te vieren ging zij met hem mee naar huis. De volgende dag bood hij haar een luxe reis naar Mexico aan. Het was te groot, zij kon het niet accepteren en de liefde was voorbij.
Ik vind dat jammer, want ik ben gek op buitenproportionele cadeaus en hoop dat de mensen van het te grote gebaar zich niet laten afschrikken door gegeneerde ontvangers.
Zoals met alles is presentatie het belangrijkst, belangrijker zelfs dan de omvang van de offerande. Ik moest hieraan denken toen ik vanochtend door het plantsoen liep en er een luid gesnater klonk vanuit de vijver. Zes puntgave stokbroden dreven statig temidden van de waterlelies. Twintig eenden wisten niet wat ze ermee aan moesten.

Geen opmerkingen: