donderdag, augustus 05, 2004

De wijze kiest de verblijfplaats die bij hem hoort

Omdat er geen markt was gisteren en de kaas op was, ging ik naar de kaasboer in de Oosterstraat. Toen ik de winkel binnenkwam was er éen andere klant, een magere, sober geklede vrouw van een jaar of 60.
- Wat leest u tegenwoordig? vroeg ze de kaasboer.
- De brieven van Seneca, antwoordde hij.
- Oh, hoe vindt u dat?
- Schitterend, maar ik heb er nog maar een paar gelezen, hoor.
Daar sta je dan met je Atheneum B. Hier kon ik niet over meepraten. Ondertussen liep de winkel behoorlijk vol en enkele klanten namen een ongeduldige houding aan.
- Misschien is het niet zo'n geschikt tijdstip om hierover te praten, zei de magere vrouw.
Dus was ik overgeleverd aan Google om meer over Seneca te weten te komen.

Geen opmerkingen: