dinsdag, juli 22, 2008

Chinarubriek afl 2 Halitose

- Where you going?
Voor mijn huis kom ik een Chinees meisje tegen. Ze woont nog maar net in het International Students House aan het Albertine Agnesplein. Vorige week heb ik haar alle ins and outs over de de ondergrondse afvalcontainer geleerd, dus we kennen elkaar. Toch verrast de familiariteit van de vraag mij. Ik ga er vanuit dat ze de Engelse vragen door elkaar haalt.
- I'm fine, thanks. How are you? antwoord ik.
- No no. Where you going?
Ik toon de DVD die ik ga terugbrengen.
- To the eh..
- video?
- theek. Yes! to the videotheek.
Ze kijkt onderzoekend naar het hoesje en vraagt of het een film is.
- No it's standup comedy.
Ze komt steeds dichterbij staan. Raakt me aan. Ik zou bijna gaan vragen of ze ook viool speelt.
- Ah comedy. You borrowed that? blaast ze in mijn gezicht.
- Yes, yesterday, zeg ik terwijl ik mijn hoofd zo beleefd mogelijk afwend. "See you around!"
Sint Bernardshond laat zich niet ongestraft eten. Moge dat een troost zijn voor de Zwitsers.

Geen opmerkingen: