maandag, juli 21, 2008

Bonny feliciteert....


...Yusuf Islam. Yusuf is vandaag 60 jaar geworden. Yusuf werd je weet wel wanneer geboren als Stephen Demetre Georgiou. Wij kennen hem als Cat Stevens, maar sinds hij zich bekeerd heeft tot de islam, noemt Stephen zich Yusuf. Cat Stevens is niet van het fantastische nummer The Year Of The Cat, dat is van Al Stewart. Cat is van andere fijne nummers die je ook op Sky Radio en bij de Arbeidsvitaminen hoort.
Ik ben een beetje verliefd op Cat. Dat komt door het lied If you want to sing out, sing out. Cat vertelt ons dat als je iets wil dat je dat dan moet doen. Dat geldt niet alleen voor uitzingen, maar ook jazeggen en neezeggen. Eigenlijk een behoorlijk vervelende tekst besef ik nu, met een hoog JanJaapvanderWalgehalte (jezes, die show zaterdag! het leek wel een strafexercitie), maar wat ik zo fijn vind aan het liedje is de zin: If you want to be me, be me. Dat kan dus ook.
Al die zeikerds die zeggen dat je jezelf moet zijn (niet dat dat nĂ­et mag van Cat: if you want to be you, be you), dat je tot je eigen essentie moet komen, dat je alleen dan pas gelukkig zult zijn en wat niet al: NIETS VAN AANTREKKEN! Je kunt ook Yusuf zijn en wie weet wie nog meer. Gewoon doen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Banapple gas, mmm

Duveltje zei

Ik had vroeger een hekel aan Cat Stevens, maar eigenlijk vooral aan die meisjes die van Cat Stevens hielden. Want ik snapte niet waarom. Het waren ook dezelfde meisjes die "My Sweet Lord" vang George Harrison zo goed vonden.

Bonny zei

maar nu ben je zelf in Allah of in Krishna en zie je alles o zo anders?
Niet zo veel mis met Cat natuurlijk. Alleen die meisjes laten zich verneuken. Nu vinden ze hun diepgang in de Psychologie of in het Filosofie Magazine. In cellofaan verpakt samen met de Happinez.
Jee, wat leuk, kankeren.