dinsdag, oktober 21, 2008

Prenons du temps pour des caresses soyeuses

Carla Bruni, de vrouw van de Franse president heeft een cd uitgebracht. 'Comme si de rien n'était', heet het album, 'Alsof er niks gebeurd is.' Als je al met Mick Jagger, Donald Trump en Eric Clapton hebt gerollebold, is een relatie met Sarkozy een routinekwestie, lijkt mij, maar Carla zelf vindt het blijkbaar niet zo gewoon.

Onlangs fietste ik langs de platenzaak en ik dacht: komaan, ik koop het plaatje. Eens kijken wat die muzikale carrière precies te beduiden heeft. Ik heb een baan immers en ik heb ooit 'This is my truth tell me yours' van the Manic Street Preachers gekocht en toen had ik geen cent te makken, dat is veel erger. En wat anderen wel niet allemaal voor rommel kopen. En dan nog, ik hoef niemand verantwoording af te leggen wat ik met mijn geld doe godverdegodver.

Enfin, gevalletje gekocht (€ 17,95), mee naar huis genomen en in de vensterbank gelegd, want op de bank en op tafel was geen plek. Dagenlang vergeten dat ik het had en nu toch maar eens opgezet. En tja, wat zal ik er eens van zeggen zonder ordinair te worden. De muziek, de teksten, die doen me niet zo veel. Ook het hoesje, ofschoon smaakvol vormgegeven, laat me vrij koud.
Wat overblijft is Carla's stem. Wat doet ze daarmee? Is het zingen, is het melodisch praten? Veel heeft het niet om het lijf in ieder geval, maar, en dat zeg ik niet snel, zeker niet zo in de openheid van het wereldwijdeweb, maar het moet gezegd, want het is de waarheid: Carla is schaamteloos. Ze hoeft niet te hijgen of te kirren zoals Jane Birkin, ze klinkt zo wel, hoe zal ik het zeggen, nou ja, het woord moet eruit, geil.

Kortom, een aanrader. Leuk cadeau voor onder de kerstboom. Of voor jezelf, zet haar op als je een vervelend klusje moet doen: geen zin in afwassen? Carla erbij en het soppen wordt al een stuk aangenamer. Alle royalties van 'comme si de rien n'était' gaan naar een onbekende humanitaire instelling. Kopen dus, voor het goede doel natuurlijk.

2 opmerkingen:

Duveltje zei

Het geeft wel te denken als je dezelfde smaak hebt als Nicolas Sarkozy, Mick Jagger, Donald Trump en Eric Clapton !

Bonny zei

Dat zijn hormonen, Duveltje, daar kan ik niets aan doen.