woensdag, mei 07, 2008

Superbonny krijgt geen nieuw contract

- Met Bonny.
- Spreek ik met mevrouw Droevee?
- jazeker.
- En die B staat voor Bonny?
- Vanzelfsprekend.
- Dat dacht ik al. Enkele jaren geleden was u klant van Essent, maar toen bent u weggegaan. Wie is nu uw gas- en electriciteitsleverancier?
- Oxxio.
- Oxxio? Waarom bent u overgestapt als ik u vragen mag?
- Ze belden aan, vroegen of ik klant wilde worden en ik zei oké, mij best.
- Als u wilt kunt u weer klant worden voor Essent. U hoeft niets te doen. Wij zorgen dat uw contract bij Oxxio wordt beëindigd en dat uw contract bij Essent naadloos aansluit. En het is zo, mevrouw Droevee, dat u zult zien dat u op jaarbasis 60 euro minder zult betalen. En het is ook zo mevrouw Droevee, dat ik u ook nog een cadeautje mag aanbieden. Sterker nog, u mag kiezen uit twee cadeaus.
- Namelijk...
- U kunt krijgen een Irischeque ter waarde van €25.
- ...
- Of een handdoekset met 4 washandjes ter waarde van €69. Zonder essentlogo en van uitstekende kwaliteit.
- Maar ik heb al meer handdoeken dan ik in een heel leven kan verslijten.
- Oh ja? heeft u die handdoeken van Esso?
- De handdoeken van Esso? Nee.
- Ja ja, die hadden een paar jaar terug een actie en die zegeltjes had ik gespaard. En toen ik ging samenwonen bleek dat mijn vriendin de handdoeken van BP had en toen hadden we opeens veel te veel van dat spul.
- Als je ergens snel te veel van hebt zijn het handdoeken.
- U krijgt de irischeque en het nieuwe contract zo snel mogelijk thuisgestuurd.
- Mooi.
- Nu moeten we alleen onze overeenkomst nog vastleggen op een bandje.
- Waarom, ik krijg toch een contract dat ik nog onderteken?
- Ja, ik vind het ook onzin, maar het moet van de overheid. Het is voor uw veiligheid.
- Maar ik heb helemaal geen zin in die poppenkast. Dan gaat u alles nog een keer zeggen en dan moet ik op commando ja zeggen?
- Ik had het gesprek ook op kunnen nemen zonder dat u het wist.
- Dat lijkt me geen overtuigend argument in deze discussie.
- Maar het heeft niks te betekenen mevrouw. Wat kunt u er nou op tegen hebben?
- Meneer, het is gewoon belachelijk, een aanslag op mijn waardigheid als mens. Waarom zou ik iets belachelijks willen doen alleen omdat de overheid een regeltje heeft opgesteld. U vindt het zelf ook onzin, laten we het gewoon samen niet doen. U stuurt mij het contract, ik onderteken, klaar.
- We laten het hier bij mevrouw.
- Oké, ook goed. Goedenavond.

1 opmerking:

Anoniem zei

:o)

Groetjes van Joletta