donderdag, februari 28, 2008

Droomvragen

Het gaat niet aan om mensen te vermoeien met geneuzel over je dromen, maar soms mag het. Nu bijvoorbeeld.
Vaak weet ik tijdens het dromen al dat ik aan het dromen ben. Vorige week verscheen er ter afsluiting zelfs een aftiteling. Eindeloos lang, net als in het echt. En ik verzuchtte, ook net als in het echt, dat er toch heel wat bij komt kijken, bij zo'n droomproductie. Klassiek is de keer dat alle personages van de nacht hand in hand het podium oprenden om bij wijze van encore breedlachend "ik heb zo waanzinnig gedroomd" te zingen. Ik waardeerde het, want had tranen op mijn wangen van het lachen bij het ontwaken.

Nu ben ik een gezegend mens en droom ik meestal fijn, te fijn misschien wel, want vaak stel ik mezelf de vraag: heb ik hier ook nog wat aan als ik wakker ben? Dat het niet de echte, wakkere Bonny is die zich dit afvraagt, maar droombonny die een droomvraag stelt, besef ik op dat moment niet. Loterij gewonnen? Het is maar een droom helaas, maar dat geld pakken ze me nooit meer af. Een eufoor gevoel. Als je dit niet herkent is het misschien moeilijk te volgen. Neem dan maar gewoon aan dat het zo werkt bij mij.

Soms krijg ik nieuwe informatie: een geheime code, een telefoonnummer, zoiets. Onthouden voor als ik wakker word, denkt droombonny dan, je weet nooit. Soms lukt dat onthouden zelfs verbeeld ik me, maar wat heb je eraan? Vannacht droomde ik hierop een variant: een oude, vervelende man had een cryptische beschrijving bedacht. Het zou op mij slaan geloof ik. Hij herhaalde het als een mantra, daarom weet ik het nog:
Imago? gaat je geen zak aan.
Imago? gaat je geen zak aan.
Imago? gaat je geen zak aan.
Zes letters.
Zou er een antwoord bestaan? Of op zijn minst een bevredigende oplossing?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat-ie je vriend wilde zijn "amigo".
Maar ja, hij was oud en dan gaat het vaak niet zoals je wilt.

Fred

Bonny zei

Als je jong bent ook niet, Fred.
Bedankt voor het meedenken.

Anoniem zei

In antwoord op je vragen:
De zes letters staan voor liefde en voor geloof. Hun imago gaat je geen zak aan, want imago gaat over wat anderen ervan vinden. Echter, het enige dat telt in dit leven is jouw betekenis van deze woorden, jouw ervaring erbij. En reken maar dat ze betekenis voor je hebben, ook al wil je er nog wel eens aan twijfelen. Ook dat maakt deze droom duidelijk.

Meer weten over je dromen? Ga naar www.jedroomvrouw.nl. Hier kun je alles vinden over wie je zou willen zijn en over wie je droomt. Je kunt ook rechtstreeks bellen met een van onze droomconsulentes op het nummer 0800-jedroomvrouw, of stuur een mailtje naar minervalignon@yahoo.com

Anoniem zei

Of de zes letters staan voor "leefde" en "Geldof". Oftewel: leefde Bob Geldof echt, of was het slechts een fantoom, een specter, een imago? Een oude man is hij thans wel, wel wis en drie, reken maar van yes!

En? Heb je nog contact opgenomen met de droomconsulent?