vrijdag, juni 06, 2008

Ppdnos of nerds rule!!!

Vandaag werk ik thuis, dat is wel zo prettig met dit mooie weer. Tegen lunchtijd maak ik een wandelingetje. De Nassauschool heeft ook pauze. Een jongetje van een jaar of 7, 8 loopt mij tegemoet. Hij ziet me niet, hij is in gedachten. Zijn wijde broek fladdert om zijn magere benen. Die zou wel eens in de ICT kunnen gaan werken, denk ik vertederd.

'Hé!' klinkt het van de overkant van de straat. Er loopt een klein, dik roodharig jongetje met een brutaal gezicht naast een jongen met onbestemd uiterlijk. 'Hé! heb jij Ppdnos?'
Het ict-jongetje kijkt op.
'Wat is dat pdpnos?'
'Dat is wat jij hebt.'
'Waarom vraag je dan of ik het heb?'
Daar had het roodharige gozertje niet van terug.
Wat zou er gebeuren met de wereld als alle nerds mondige, sociaal vaardige types werden?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heej Bonny,

wij trouwe lezers zijn toch ook wel errug benieuwd wat ppdnos is. Of is het toch pdpnos? Zie je eigen tekst...

Groetjes Alex & Astrid

Bonny zei

hallo AA, het is geen van beide. De jongetjes wisten het ook niet precies. Het is pddnos en dat kun je googelen.
groetjes Bonny

Bonny zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bonny zei

ppdnos en pdpnos kun je natuurlijk ook googelen, maar dan kom je vast bij mij uit.